📞 +36 70 790 6190✏️ shop@smart-green.hu
Az eladó adatai:
Cégnév: LES, Kft
Székhely: Javorová 2. 911 05 Trenčín
KSH-szám: 36 315 796
Adószám: 2020177929
Közösségi adószám: SK2020177929
Bejegyezve: Trenčini Járásbíróság Cégjegyzéke,
szakasz Sro, betét sz. 12369/R
tel: +36 1 955 5814
e-mail-cím: shop@smart-green.hu
Felügyeleti szerv: Szlovák Kereskedelmi Felügyelet
SZKF (SOI) Trenčíni Kerületi Felügyelete
Hurbanova 59, 911 01 Trenčín
1. Bevezető rendelkezések
1.1. Az Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban „ÁSZF“) meghatározza és szabályozza a LES, Ktf társaság, székhelye Javorová 2, 911 05 Trenčín, KSH-szám: 36 315 796, bejegyezve a Trenčíni Járásbíróság Cégjegyzékében, szakasz Sro, betét sz. 12369/R (a továbbiakban „Eladó”) és minden olyan személy közötti viszonyt, aki a jelen ÁSZF alapján az eladó www.smart-green.hu internetes oldalán az eladó által kínált áruból vásárol (a továbbiakban „Vevő”), és amely jogviszony a feltüntetett áru megvásárlásával jön létre.
1.2. Az eladó és vevő közötti jogviszonyt a www.smart-green.hu internetes webáruház ÁSZF-e, Reklamációs Szabályzata (a továbbiakban „Reklamációs Szabályzat”) szabályozza, valamint a vonatkozó jogszabályok rendelkezései, különösen a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törtvény, valamint a fogyaztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény. Azon vevőre, aki fogyasztónak nem minősülő személy, nem vonatkoznak a jelen Általános Szerződési Feltételek 9. pontjának – „Jótállási idő”, a 4.6, 4.7 és 4.8. pontjainak – „Áru visszaszolgáltatása – Elállás az adásvételi szerződéstől”, 8. pontjának – „Reklamációs Szabályzat” és a 10. pontjának – „Reklamáció” rendelkezései.
1.3. A www.smart-green.hu internetes webáruház jelen szerződési feltételei a www.smart-green.hu internetes oldalon történő vásárlásra vonatkoznak.
2. Fogalommagyarázat
2.1. Az adásvételi szerződésa Polgári Törvénykönyv szerinti értékesítési megállapodás, a www.smart-green.hu internetes oldalon kínált áru vonatkozásában, amely alapján az Eladó a Vevőnek, az Ár és egyéb, a jelen Szabályzatban kifejezetten nevesített díjak – beleértve a szállítási költségeket – megfizetése ellenében Termékeket ad el. Az Ügyfél és az Eladó távollévők közötti eszközök használatával köti meg az Adásvételi Szerződést, miután az Eladó a jelen Szabályzatban meghatározott feltételek szerint elfogadta a Megrendelést. Az Adásvételi Szerződés meghatározza különösen a Terméket, annak főbb jellemzőit, az árakat, a szállítási költségeket és egyéb vonatkozó feltételeket. Minden Termék egyedi Adásvételi Szerződés tárgyát képezi. nélkül is, mely szerződéskötést az Adásvételi Szerződés szerinti felek kérésére e-mailben megerősít.
2.2. Áru/termék - a Webáruházban elérhető olyan ingóság, amely az Ár megfizetése ellenében az Ügyfél és az Eladó közötti Adásvételi Szerződés tárgyát képezi.
2.3. A Vételár az áru adásvételi szerződésben egyeztetett ára, amelyet az eladó elektronikus áruházának internetes oldalán feltüntet. A feltüntetett árak az áfát is tartalmazzák, ezen felül kerül felszámításra a posta-, illetve szállítási költség.
2.4. Vevő az a fogyasztó és fogyasztónak nem minősülő személy, aki a weboldalon keresztül az ladóval adásvételi szerződést köt.
2.5. Eladó, aki üzletszerű gazdasági tevékenységet folytat a weboldalon keresztül és a Vevővel adásvételi szerződést köt.
2.6. A Reklamáció az áru hibájáért való felelősségvállalásból adódó jogosultság érvényesítése.
2.7. A Fogyasztó olyan természetes személy, aki olyan jogügyletet folytat egy vállalkozással, amely nem áll közvetlen kapcsolatban önálló foglalkozásával, az üzleti vagy szakmai tevékenységével.
2.8. Az előírások/szolgáltatási szerződés olyan dokumentum, amely meghatározza az Adásvételi Szerződés feltételeit, valamint az Eladó által a Webáruházon keresztül a Vevőnek nyújtott szolgáltatások biztosítására és igénybe vételére vonatkozó szabályokat. A Rendeletek meghatározzák a Vevő és az Eladó jogait és kötelezettségeit. Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokra vonatkozó előírásokat az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény tartalmazza.
2.9. A webáruház – http://www.smart-green.hu internetes címen elérhető weboldal, amely lehetővé teszi a Vevő számára, hogy megrendeléseket adjon le. A Webáruház az Eladó által működtetett és nyújtott szolgáltatásokat tartalmaz.
2.10. Fogyasztói jogokról szóló törvény a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CVL. törvény.
2.11. A Megrendelés a Vevő azon szándéknyilatkozata, hogy távértékesítési eszközök alkalmazásával megkösse a Távértékesítési Megállapodást megjelölve azokat a Termékeket, amelyekre vonatkozóan a Vevő eljuttatja az Adásvételi Szerződés megkötésével kapcsolatos ajánlatát és a Vevőnek az Adásvételi Szerződés megkötéséhez és teljesítéséhez szükséges adatait. Az egyes Termékek megrendelését a Vevő független ajánlataként kezeljük az Adásvételi Szerződés megkötésére. A Megrendelés elfogadása az Adásvételi Szerződés megkötését jelenti.
3. Adásvételi szerződés. Az adásvételi szerződés megkötése.
3.1. Az internetes áruház internetes oldala által kitöltött és elküldött megrendelés az adásvételi szerződés megkötése iránti ajánlatnak minősül. A Vevő köteles kitölteni a megrendelésben kért valamennyi adatot (a továbbiakban „kötelező adatok”) – családi és utónév, a Vevő kézbesítési és számlázási címe a megrendelésben kért valamennyi adattal, e-mail-kapcsolat, a megrendelt áru pontos azonosítása (az áru internetes oldalon – online katalógusban – feltüntetett megjelölésének megfelelően), a megrendelt áru mennyisége, a kért szállítási helyszín, esetleg a megrendelés értelmében szükséges további adatok. Abban az esetben, ha a megrendelésben a kötelező adatok nem voltak kitöltve, akkor az nem minősül az adásvételi szerződés megkötése ajánlatnak. Az eladó nem köteles elfogadni a vevő ilyen hiányos megrendelését.
3.2. Amennyiben a Vevő megrendelése megfelel a 3.1. pontban feltüntetett feltételeknek, úgy az Eladó köteles a megrendelést, annak kézbesítését követően haladéktalanul elektronikusan visszaigazolni a Vevő által a megrendelésben megadott e-mail-címre, a Vevő adott megrendelésének elfogadására vonatkozó e-mail-üzenet elküldésével (a továbbiakban „megrendelés elfogadása“). Az Eladó és a Vevő közötti adásvételi szerződés az Eladó által megküldött megrendelés elfogadásának a Vevő részére történő kézbesítését követően minősül megkötöttnek. Ezt követően jönnek létre a Vevő és Eladó közötti kölcsönös jogok és kötelességek, melyeket az adásvételi szerződés és jelen üzleti feltételek határoznak meg. A megrendelésnek az Eladó általi elfogadása tartalmazza az Eladóra, a Vevőre, a megrendelt áru megjelölésére, mennyiségére, az áru vételárára, a szállítási költségre, a szállítási határidőre, a szállítás helyére vonatkozó adatokat, illetve a további szükséges adatokat. A megrendelés kézbesítésére vonatkozó, automatikusan generált, és a Vevő e-mail-címére kézbesített értesítés sem tartalmilag, sem jellegénél fogva nem helyettesíti a megrendelés elfogadását, az csak a Vevő tájékoztatására szolgál arra vonatkozóan, hogy a megrendelése bekerült az Eladó internetes áruházának elektronikus rendszerébe.
3.3. A megrendelés kézbesítésével a Vevő kötelezetté válik, s annak a Vevő részéről történő visszavonása csak abban az esetben válik hatályossá, ha ezt a visszvonást az Eladó előbb megkapja, mint ahogy az Eladó elfogadná a Vevő megrendelését, azaz hamarabb, mint ahogy az Eladó elküldi a Vevőnek a megrendelés elfogadására vonatkozó e-mailt.
4. A szerződő felek jogai és kötelességei
4.1. Az Eladó köteles a megrendelt árut a megkötött szerződésnek és az üzleti feltételeknek megfelelő mennyiségben és minőségben, a megadott szállítási határidőben és helyre leszállítani a Vevőnek, továbbá köteles az árut annak megóvása és védelme érdekében a szállításhoz alkalmas módon becsomagolni vagy arra felkészíteni, köteles legkésőbb az áruval együtt a Vevőnek átadni az áru átvételéhez és használatához szükséges valamennyi okmányt, esetleg a jogszabályok által meghatározott további okmányokat.
4.2. Az elektronikus áruház internetes oldalán ábrázolt áru színskálája a gyártó/beszállító gyártási technológiáját figyelembe véve változhat, vagy eltérhet a leszállított árutól. Az áru a Vevőnek csak olyan színben és/vagy színárnyalatban, dizájnban és anyagból legyártva biztosítható, amilyenben a gyártó vagy a forgalmazó az adott terméket gyártja és szállítja.
4.3. Az Eladó fenntartja magának a jogot az eladó internetes oldalán található árukatalógusában feltüntetett áru árának megváltoztatására minden áru megrendelésekor abban az esetben, ha megállapítja, hogy az adott ár hibásan volt megadva. Erről a tényről az Eladó köteles a Vevőt tájékoztatni. Az Eladó fenntartja magának a jogot a megrendelés elfogadásának elutasítására, azaz a megrendelés adásvételi szerződés megkötését megelőző stornózására vagy megszüntetésére abban az esetben, ha az internetes oldalán feltüntetett árukatalógusban hibás a megadott ár, leírás vagy az árut ábrázoló kép, továbbá ha az Eladó az árut annak kiárusítása vagy elérhetetlensége miatt, vagy azon oknál fogva, hogy az áru árát a gyártó, importőr vagy szállító jelentős mértékben megváltoztatta, vagy vis major esete miatt, vagy ha az Eladó a tőle joggal elvárható minden lehetséges erőfeszítés ellenére sem képes az árut leszállítani a Vevőnek az Eladó internetes oldalán feltüntetett áron, illetve az eladó internetes oldalán található árukatalógusában feltüntetett leírásnak megfelelően vagy a jelen Általános Szerződési Feltételekben meghatározott határidőn belül; amennyiben az Eladó a Vevővel másként nem állapodik meg, pl. más módon történő teljesítésben. A megrendelés stornózásáról, illetve megszüntetéséről a Vevő elektronikus posta útján haladéktalanul értesítést kap. Amennyiben az áru megrendelésével egyszerre már a vételár vagy az előleg kifizetésére is sor került, úgy az Eladó a megfelelő összeget ugyanolyan módon köteles visszafizetni, amilyet a Vevő a fizetés során igénybe vett, mindezt a megrendelés visszavonásától számított 14 napon belül. Ez nem érinti a Vevő azon jogát, miszerint az Eladóval más fizetési módban is megállapodhat, ezzel kapcsolatban a Vevőt semmilyen további költséget nem terheli. A Vevő a másféle fizetési mód kiválasztása során köteles együttműködni az Eladóval, főképp az azon számlával kapcsolatos információkat illetően, amelyre a vételárat kell utalni a visszafizetés miatt. Az Eladó jogosult pótteljesítésben megállapodni a Vevővel.
4.4. Az Eladónak jogában áll elállni a megkötött adásvételi szerződéstől az árukészlet kiárusításának vagy az áru elérhetetlensége miatt, illetve ha az adásvételi szerződésben egyeztetett áru gyártója, importőre vagy szállítója beszüntette annak gyártását, vagy azon olyan jelentős változtatásokat hajtott végre, melyek lehetetlenné tették az Eladó adásvételi szerződésből adódó kötelességeinek teljesítését, vagy vis major esete miatt, vagy ha az Eladó a tőle joggal elvárható minden lehetséges erőfeszítés ellenére sem képes az árut leszállítani a Vevőnek az Eladó internetes oldalán feltüntetett áron, illetve az Eladó internetes oldalán található árukatalógusában feltüntetett leírásnak megfelelően vagy a jelen Általános Szerződési Feltételekben meghatározott határidőn belül. Az Eladó ezen tényről köteles a Vevőt haladéktalanul értesíteni, és köteles visszaadni a Vevőnek az áru már esetleg kifizetett vételárát, mégpedig az adásvételi szerződéstől való elállásról szóló értesítéstől számított 14 napon belül ugyanolyan módon, amilyet a Vevő a fizetés soránigénybe vett. Ez nem érinti a Vevő jogát, miszerint az eladóval más fizetési módban is megállapodhat, azzal kapcsolatban a Vevőnek semmilyen további kötlség nem számítható fel. Úgyszintén nem érinti az eladónak az adásvételi szerződéstől a hatályos jogszabályokból adódó okok miatti elállást illető jogát.
4.4. A Vevő köteles a megrendelt és a megkötött adásvételi szerződésnek, valamint a szerződési feltételeknek megfelelően leszállított árut átvenni, az áru átvételét a szállítólevélen igazolni a saját aláírásával vagy az általa megbízott személy aláírásával, az áru egyeztetett vételárát kifizetni az adásvételi szerződésben és az üzleti feltételekben meghatározott határidőben és feltételek mellett, beleértve az áru leszállításával kapcsolatos kiadásokat is. Az áru átvettnek minősül, amikor a a Vevő vagy az általa kijelölt harmadik személy – a szállító kivételével – a megrendelt áru minden elemét átveszi, vagy ha
a) az egy megrendelésben megrendelt árukat külön szállítják le, akkor az átvétel időpontjának az utolsónak leszállított áru átvétele számít,
b) több elemből vagy darabból álló áru leszállításra kerül sor, akkor az átvétel időpontjának az utolsó elem vagy darab átvétele számít,
c) az áru egy meghatározott időszakban ismételten leszállításra kerül, akkor az átvétel időpontjának az elsőként leszállított áru átvétele számít.
4.5. Az áru visszaszolgáltatása – A szerződéstől való elállás A fogyasztónak minősülő Vevőnek joga van a fogyasztó és a vállalkozás közötti részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26) Kormányrendelet 20.§-a értelmében a szerződéstől az áru 4.5. pont szerinti átvételétől számított 14 napon belül indoklás nélkül elállni.
4.6. A Vevő a szerződéstől való elállást írásos formában a következő címre kézbesíti: LES, s.r.o., Javorová 2, 911 05 Trenčín, vagy a következő e-mail címre: shop@smart-green.hu. A vevő igénybe veheti a jelen Általános Szerződési Feltételek 1. számú mellékletét képező, a szerződéstől való elállásra vonatkozó űrlapot, melyet az eladó adott át neki. A Vevő a szerződéstől való elállás határidejét betartja, amennyiben a szerződéstől való elállást illető jogosultságának érvényesítéséről szóló értesítést legkésőbb a határidő utolsó napján postára adja, vagy ha a szerződéstől való elállás jogosultságának érvényesítéséről szóló értesítést legkésőbb a határidő utolsó napján elküldi a következő e-mail-címre: shop@smart-green.hu. A szerződéstől való elállásban a Vevő feltünteti az azonosító adatait, a vételár visszatérítésére szolgáló számlaszámot vagy címet, a megrendelés számát, a vásárlás dátumát, az áru megjelölését és mennyiségét. A vevőnek a megvásárolt árut haladéktalanul el kell küldenie a következő címre: LES, s.r.o., Javorová 2, 911 05 Trenčín, mellékelve az összes tartozékot és dokumentációt, jótállási jegyet és a vételár kifizetését igazoló adóbizonylatot. A visszaszolgáltatott áru nem lehet sérült, nem lehetnek rajta elhasználódásra utaló jelek, csatolni kell hozzá az összes tartozékát és dokumentációját, ellenkező esetben az eladó jogosult kártérítési igényt érvényesíteni a vevővel szemben. Gondoskodni kell az áru megfelelő mértékű megóvásáról. Ha a Vevő eláll a szerződéstől, akkor csak az áru visszatérítésével kapcsolatos költségek terhelik. A Vevőt terheli a felelősség az áru azon értékcsökkenéséért, mely az áruval történő olyan bánásmód miatt keletkezett, amely meghaladja az áru tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használat keretét. Az Eladó köteles haladéktalanul, a szerződéstől való elállásról szóló értesítés kézbesítésétől számított 14 napon belül visszafizetni a Vevőnek minden olyan térítést, melyet tőle a szerződés alapján vagy azzal összefüggésben kapott, beleértve a szállítási, kézbesítési és postaköltséget, továbbá egyéb költségeket. Ez nem vonatkozik az utólagos költségekre, amennyiben a Vevő az általunk kínált szokásos és legolcsóbb kézbesítési módtól eltérő, egyéb kézbesítési módot választott. Az Eladó köteles a Vevő térítéseit ugyanolyan módon visszafizetni, mint amilyet a Vevő a fizetésnél igénybe vett. Ez nem érinti a Vevő jogát, miszerint az Eladóval más fizetési módban is megállapodhat, amennyiben azzal kapcsolatban a Vevőnek semmilyen további illetéket nem fognak felszámítani.
4.7. Amennyiben az eladó és a vevő másként nem állapodnak meg, úgy a vevő nem állhat el attól a szerződéstől, melynek tárgyát a vevő egyedi igényei alapján gyártott áru, vagy külön egy adott vevőnek szánt áru, vagy olyan áru képezi, melyet tekintettel a tulajdonságaira nem lehet visszaadni.
5. Vételár és fizetési feltételek
5.1. A Vevő köteles az adásvételi szerződésben meghatározott vételárat, valamint az áru kézbesítésének a költségeit az Eladónak a megrendelés elküldése időpontjában érvényes árjegyzéke szerint határidőben megfizetni.
5.2. Az Eladó www.smart-green.hu elektronikus áruházának internetes oldalán feltüntetett valamennyi ár magában foglalja az áfát is. Az árak nem tartalmazzák az áru kézbesítésének költségeit. Az ár a megrendelés elküldésének momentumától kötelező érvényűnek számít.
5.3. A Vevő a megrendelt áru kifizetéséhez az alábbi fizetési módok közül jogosult választani:
a) kártyás fizetés
b) utalási megbízás (a megrendelés elfogadása alapján).
5.4. Nem készpénzzel történő fizetés esetén (bankszámlára való utalással) a vételárat előre kell kifizetni a megrendelés visszaigazolását követően, a Vevő e-mail-címére megküldött dokumentum alapján, de legkésőbb a megrendelésnek az Eladó által történő elfogadásától számított 7 (hét) napon belül. Abban az esetben, ha a megadott határidőn belül az összeget nem írják jóvá az Eladó számláján, az Eladónak jogában áll a szerződéstől elállni, amiről haladéktalanul értesítenie kell a Vevőt.
5.5. Az árut csak a teljes vételár és szállítási költség kifizetését követően adható át a Vevőnek.
5.6. Az Eladó által a vételárról kiállított számla adóbizonylat ként szolgál.
6. Szállítási feltételek és határidők
6.1. Az áru leszállításának helye az adásvételi szerződésben feltüntetett helyszín. Abban az esetben, ha az Eladó az árut eljuttatta az áru leszállításának helyére, a Vevő köteles az árut személyesen átvenni, vagy annak átvételét az általa meghatalmazott személy által biztosítani, és az átvételi elismervényt aláírni.
6.2. Az Eladó az árut az adásvételi szerződésben meghatározott határidőben szállítja le a Vevőnek. Az áru feltételezett szállítási határideje (a továbbiakban „szállítási határidő”) az internetes oldalon van feltüntetve az érintett áru mellett. A szállítási határidő meghatározásakor az Eladó a szállítóivevői viszonyokból, az árunak a szállítóknál fennálló aktuális elérhetőségéből és jellegéből indul ki. Ha fel van tüntetve, hogy az áru „raktáron van”, a szállítási határidő nem lépi túl a feltételezett szállítási határidőt. A szállítási határidő meghosszabbodhat, ha az áruból nincs raktáron, és annak szállítása a gyártó vagy a forgalmazó általi beszállítástól függ. A „méretre” megjelölésű áru esetében a szállítási határidőt egyedileg határozzák meg. Az Eladó fenntartja magának a jogot a szállítás időtartamának meghosszabbítására abban az esetben, ha előre nem látható körülmények merülnek fel.
6.3. Abban az esetben, ha az áru nincs készleten, a szállítási határidő csak tájékoztató jelleggel van feltüntetve, és a szállítás csak az árufeltöltést követően történhet.
6.4. Amennyiben az Eladó az árut azon oknál fogva nem tudja szállítani, mert a megrendelt áru nincs készleten, vagy ha az áru szállítását a maximális szállítási határidőben nem tudja teljesíteni, úgy az Eladó és a vevő későbbi teljesítésben is megállapodhatnak ugyanazon az áron, a Vevő belátása szerint.
6.5. Amennyiben nincs másként meghatározva, úgy a szállítási határidőn belüli nap alatt munkanap értendő. A szállítási határidő a vételár teljes összegének kifizetésétől, annak az eladó számláján történő jóváírásától kezdődik.
6.6. Az eladó az árunak a kötelező érvényű megrendelés alapján történő szállítását futárszolgálattal biztosítja. Szállítás futárszolgálattal (8:00-tól 17:00 óráig)
6.7. Különböző szállítási határidejű áru rendelése esetén az árut egyszerre szállítják le a Vevőnek, egy küldeményben, a leghosszabb szállítási határidőn belül. Amennyiben a Vevő azt kéri, hogy az árut fokozatosan kézbesítsék neki, úgy a megrendelését köteles ezzel az adattal kiegészíteni, miközben a szállítási díjakat egyenként, minden egyes áru szállításakor külön kiszámlázzák.
6.8. Az áru leszállításának minősül a megrendelt árunak a Vevő által a rendelésben megadott helyre történő szállítása.
6.9. A megrendelés intézésének folyamatáról a vevőt e-mail-üzenetekben tájékoztatják.
6.10. Az áru átvételekor a Vevő köteles ellenőrizni, hogy a küldemény eredeti csomagolása nem sérült-e, és hogy a küldeményen nincsenek-e károsodásra utaló nyilvánvaló nyomok. Az áru átvételi jegyzőkönyvének aláírásával a Vevő igazolja, hogy a küldeményt sérülésmentesen veszi át. Amennyiben az átvételkor a küldeményen károsodásra utaló nyilvánvaló nyomok vannak, a Vevő megtagadja a küldemény átvételét.
7. Át nem vett küldemények
Abban az esetben, ha a Vevő megsérti a leszállított áru átvételére vonatkozó kötelességét, az eladó jogosult a keletkezett kár megtérítésére. Az Eladó az át nem vett küldemény kézbesítését követően ezen tényről elektronikus posta útján tájékoztatja a Vevőt, közölve a további eljárást illető információ iránti kérelmét, amit a vevő 5 napos határidőn belül köteles elküldeni. Amennyiben a vevő a megrendelt áru ismételt leszállítását kéri, abban az esetben köteles megtéríteni az első és a megismételt szállítás költségeit is.
8. Reklamációs Szabályzat. Felelősség az áru hibáiért
8.1. Az Eladót terheli a felelősség az értékesített dolognak a Vevő által történő átvételkor meglevő hibáiért, továbbá azokért, amelyek az áru átvételét követően, a jótállási időszak alatt jelentkeznek (jótállás). A számla egyúttal jótállási jegyként is szolgál abban az esetben, ha nem adtak ki külön jótállási jegyet.
8.2. Használt dolgok esetén az Eladó nem vállal felelősséget a használattal vagy elhasználódással keletkezett hibákért. Csökkentett áron értékesített dolgok esetén nem vállal felelősséget azért a hibáért, amely miatt a csökkentett árban állapodtak meg.
8.3. Hibának nem minősül a dolog azon tulajdonságának megváltozása, amire a jótállási időn belül kerül sor elhasználódás, mechanikus sérülés, helytelen használat, elégtelen vagy nem megfelelő karbantartás, az áru anyagát érintő természetes változás, valamint a Vevő vagy harmadik személy által okozott bármilyen sérülés, illetve egyéb, helytelen beavatkozás következtében.
8.4. A Vevőnek jogában áll, hogy a leszállított árut annak átvétele során ellenőrizze, és a nyilvánvaló hibákat azonnal reklamáció útján érvényesítse. Az árunak a fuvarozó társaságtól történő átvétele során ajánljuk az árut ellenőrizni, és nyilvánvaló hiba vagy sérülés észlelése esetén a szállítótól káreseti jegyzőkönyv felvételét kell kérni. Az Eladó az ilyen jellegű hibákért nem vállal felelősséget, amennyiben a Vevő nem élt az áru megtekintésének lehetőségével. Nyilvánvaló hibáknak minősülnek az átvétel során megállapítható hibák, mégpedig főképp:
a) a mennyiségi különbség,
b) más áru kézbesitése,
c) mechanikus sérülés,
d) az áru elértéktelenedése (deformálódott, sérült áru és csomagolás, ...),
e) hiányoznak az áru tartozékai.
8.5. Az észlelt nyilvánvaló hibákat a Vevő köteles azonnal jelenteni az Eladónak, aki a keletkezett helyzetet az áru cseréjével vagy a vételár visszafizetésével orvosolja.
8.6. Az Eladó nem vállal felelősséget a hibákért, ha:
a) az áru hibáját maga a Vevő okozta, vagy azok az áru szakszerűtlen szerelése miatt keletkeztek,
b) a Vevő az áru átvételét megelőzően tudott annak hibájáról, illetve a hibára kifejezetten és világosan figyelmeztették, és ha a hiba miatt az áru vételárából engedményt biztosítottak,
c) a hibák a jótállási idő alatt keletkeztek az áru elhasználódásából kifolyólag, a szokásos, helytelen vagy túlzott használat következtében,
d) a Vevő általi átvételt követően megsérültek az árut védő plombák,
e) a hibákat az árut vagy annak részeit illető, jogosulatlan személy általi beavatkozás okozta,
f) az áru reklamálására a jótállási idő, illetve azon időszak leteltét követően kerül sor, mely alatt az árunak meg kell őriznie a specifikus tulajdonságait,
g) azok elemi katasztrófa következtében keletkeztek,
h) ha azokat az áru (szándékos vagy nem szándékos) helytelen vagy túlzott mértékű használata, a vele való helytelen bánásmód, helytelen szervizelés vagy a gyártó által előírt kiegészítő berendezésektől eltérő berendezés használata okozta,
i) olyan hibákról és sérülésekről van szó, melyek a gyártó vagy forgalmazó által ajánlott komponensektől eltérő komponensek használata, továbbá a gyártó, forgalmazó, illetve eladó részéről nem hitelesített személyek által végzett javítások vagy változtatások miatt keletkeztek,
j) azok az áru élettartamának letelte után keletkeztek.
8.7. Csökkentett áron értékesített áru esetén az Eladót nem terheli felelősség azért a hibáért, amely miatt került sor az árcsökkentést illető megállapodásra.
9. Jótállási idő
9.1. A Eladót termékeire vonatkozóan a Polgári törvénykönyv, különösen a 6:171.§-6:173.§ és bizonyos termékek vonatkozásában a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján jótállási kötelezettség terheli, amely azt jelenti, hogy a jótállás időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba a termék nem rendeltetésszerű használatára vezethető vissza.
9.2. A jótállás időtartama (a jótállási idő) a tényleges teljesítéssel, tehát a terméknek a Vevő részére történő átadásával, vagy ha az üzembe helyezést a Eladó vagy annak megbízottja végzi, az üzemb helyezés napja. Tartós fogyasztási cikknek minősülnek az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet mellékletében felsorolt termékek, melyekre a jogszabály egy éves kötelező jótállási időtartalmat ír elő. Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Vevő részére való átadását követően lépett fel, így például 8.6. pont alatt kifejtettek. Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a Vevő: Elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Eladónak másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a Vevőnek okozott érdeksérelmet. Ha az Eladó a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Vevő érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a Vevőnek a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, Vevő – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát Eladó költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a Vevő által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a Vevő érdekeit kímélve kell elvégezni. A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre. Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Vevő a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.
9.3. A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek az Eladót terhelik.
9.4. A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
9.5. A jótállás nem érinti a Vevő jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését.
9.6. Az Eladó az általa értékesített termékekre vonatkozóan a Weboldalon, a Termék ismertetőjében megjelölt időtartamú jótállást (garancia) vállal, amely a kormányrendelet szerinti időtartamnál hosszabb is lehet. Az Eladó az egyes termékekre vonatkozó jótállás időtartamát legkésőbb a termék Ügyfél általi átvételekor adott garanciajegyen (jótállási jegyen) szereplő adatok útján közli
10. Kellékszavatosség/Termékszavatosság/Reklamáció
10.1. Ha az értékesített Terméknek kellék- vagy jogi hibája van, az Eladó a Vevővel szemben a Polgári Törvénykönyv rendelkezései, különösen a 6:159§-167.§(kellékszavatosság) 6:168§-6:170. § (termékszavatosság) és a 6:175§-6:176. § (jogszavatosság) szerint felel.
10.2. A Webáruházban bemutatott Termékekre a gyártó vagy forgalmazó is vállalhat szavatosságot. E szavatosság részletes feltételeit és időtartamát a szavatosságot vállaló személy által kibocsátott és a Termékhez mellékelt garanciajegyen kell feltüntetni.
10.3. Az Eladó a Terméket köteles hibától mentesen átadni a Vevőnek.
10.4. Ha az eladott Termék hibás, a Vevő –a Polgári Törvénykönyv vonatkozó rendelkezéseiben meghatározott fenntartásokkal és elvekkel összhangban – jogosult:
Elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Eladónak másik igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és az igény teljesítésével a Vevőnek okozott érdeksérelmet.
Ha az Eladó a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Vevő érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a Vevőnek a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, Vevő – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Eladó költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a Vevő által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a Vevő érdekeit kímélve kell elvégezni
10.5. A reklamációt a Vevőnek az Eladónál kell érvényesítenie vagy az eladó székhelyének címére kézbesített levélben, vagy annak elektronikus posta útján az eladó elektronikus áruháza shop@smart-green.hu e-mail-címére történő kézbesítésével. A reklamáció érvényesítésére vonatkozó értesítéssel együtt az eladó székhelyére el kell küldeni az adott árut, valamint az áru vásárlását igazoló adóbizonylatot, jótállási jegyet, az áru dokumentációját és annak minden részét (tartozékát) csere esetére. A Vevő köteles bemutatni az esetleges korábbi, a jótállással összefüggő javítások dokumentumait is.
10.6. A reklamáció érvényesítésére vonatkozó értesítésnek tartalmaznia kell az áru hibájának leírását, a hiba megnyilvánulásának módját és a Vevő elérhetőségi adatait (e-mail, telefonszám, cím) annak érdekében, hogy a Vevőt tájékoztatni lehessen a reklamáció intézésének módjáról.
10.7. Az Eladó a reklamáció érvényesítésekor igazolást ad a Vevőnek. A reklamációt abban az esetben lehet elintézni, ha a hiba a jótállási idő alatt keletkezett, és a megadott határidőn belül érvényesítették az Eladónál.
10.8. A reklamáció intézése nem tarthat tovább a reklamáció érvényesítésének napjától számított 30 napnál. Az Eladó köteles a reklamáció elintézéséről írásos bizonylatot kiállítani, mégpedig a reklamáció érvényesítésének napjától számított 30 napon belül. A reklamáció elintézésére kiszabott határidő letelte után a Vevőnek jogában áll az adásvételi szerződéstől elállni, vagy jogosult arra, hogy a terméket új termékre cseréljék.
10.9. A reklamáció intézése csak a Vevő által feltüntetett hibának a reklamáció érvényesítése során történő leírására vonatkozik.
10.10. Ha az alacsonyabb áron eladott dolognak vagy a használt dolognak olyan hibája van, amelyért az eladó felelősséggel tartozik, akkor a vevő a termék cseréje helyett megfelelő mértékű árengedményre jogosult. A jótállási idő vonatkozik a kiárusítás keretében vagy árengedménnyel kínált termékekre is. Az árengedménnyel kínált termékek esetében az eladó nem tartozik felelősséggel azon hibáért, amely miatt az árengedményben megállapodtak.
11. Alternatív vitarendezés
11.1. Fogyasztónak minősülő Vevő– ha önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében jár el a webshop igénybevétele során – a területi gazdasági kamarák mellett működő független, a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti illetékes, vagy kérelme szerinti békéltető testülethez fordulhat, melyek hatáskörébe tartozik a Fogyasztó és az Eladó közötti, a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével, továbbá a felek közötti szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügy (a továbbiakban: fogyasztói jogvita) bírósági eljáráson kívüli rendezése, és e célból egyezség létrehozásának megkísérlése, ennek eredménytelensége esetén pedig az ügyben döntés hozatala a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. Az eljárás részletes szabályait a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV törvény 18-37/A. §§-ai tartalmazzák.
11.2. Az Európai Bizottság fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról (fogyasztói online vitarendezési irányelv) szóló, 2013. évi május 21.-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet (a továbbiakban: endelet) rendelkezései nyomán étrehozott egy online vitarendezési platformot, amely 2016. február 15-től vehető igénybe az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződést kötők között fogyasztói jogvita esetén mind a fogyasztók, mind a kereskedők számára.
11.3. A rendelet hatálya közvetlenül kiterjed az Unióban letelepedett, Magyarországon székhellyel rendelkező online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekben érintett kereskedőre, amennyiben közte és a fogyasztó között létrejött online adásvételi vagy szolgáltatási szerződéssel kapcsolatban fogyasztói jogvita merül fel. Az online vitarendezési platformot az alábbi linken érhető el: http://ec.europa.eu/odr
11.4. A határon átnyúló online adásvétellel vagy szolgáltatással összefüggő fogyasztói jogok elbírálására a Budapesti Békéltető Testület jogosult. A Budapesti Békéltető Testület elérhetősége: Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310. Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10. E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu, onlinevita@bkik.hu Telefon: 06 (1) 488-2131 Fax: 06 (1) 488-2186
11.5. A Fogyasztónak továbbra is lehetősége van az Európai Fogyasztói Központhoz fordulni, mely az alábbi linken érhető el: http://magyarefk.hu
11.6. Fogyasztónak minősülő Ügyfél a fogyasztóvédelmi hatósági jogkört gyakorló, területileg illetékes járási hivatalokhoz fordulhat, amennyiben Üzemeltető tevékenysége során fogyasztóvédelmi tárgyú jogszabálysértést észlelt. A fogyasztónak minősülő Ügyfél kifogásainak bíróságon kívüli rendezésével kapcsolatos lehetőségekről további tájékoztatást az alábbi elérhetőségeken talál:
- Békéltető Testületi eljárás: http://www.fogyasztovedelem.kormany.hu/node/8579;
- Hatósági Panaszügyintézés: http://www.fogyasztovedelem.kormany.hu/node/4535;
- Európai Fogyasztói Központ: http://fogyasztovedelem.kormany.hu/node/11142.
11.7. A Fogyasztó jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
12. A személyes adatok védelme
12.1. Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 sz., a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló, 2016. április 27. napján kelt rendeletének megfelelően (a továbbiakban „rendelet” is) a vevő az érintett személy, és az ÁSZF használatában ezek a fogalmak, vagyis a vevő és az érintett személy azonosak és felcserélhetők. Az rendeletnek megfelelően az eladó az adatkezelő, és az ÁSZF használatában ezek a fogalmak, vagyis az Eladó és az adatkezelő azonosak és felcserélhetők.
12.2. Az eladó mint adatkezelő tájékoztatja az érintett személyeket arról, hogy:
12.2.1. Az érintett személyek személyes adatainak feldolgozását végző adatkezelő a LES, s.r.o., Javorová 2, 911 05 Trenčín, KSH-szám: 36 315 796, e-mail: jurickova@lestn.sk.
12.2.2. A személyes adatok feldolgozásának felügyeletét ellátó felelős személy kapcsolati adatai a következők: jurickova@lestn.sk vagy Elena Juríčková, LES, s.r.o., Javorová 2, 911 05 Trenčín.
12.2.3. Az érintett személy személyes adatainak kezelésére a távúton (a webáruház által) megkötött adásvételi szerződésből adódó teljesítések megvalósítása érdekében kerül sor. A személyes adatok kezelése a következők alapján történik: az adatok feldolgozása feltétlenül szükséges a szerződés teljesítéséhez, mely szerződést illetően az egyik fél a Rendelet 6. cikke 1. bekezdésének b) pontja szerinti érintett személy.
12.2.4. A személyes adatoknak az adatkezelő vagy harmadik fél jogos érdekei céljából történő feldolgozására nem kerül sor.
12.2.5. Azon érintett személyek, akiknek a személyes adatait feldolgozzák, a következők: az ügyfelek és az üzleti partnerek.
12.2.6. A feldolgozott személyes adatok terjedelme a következő: a természetes személy családi és utóneve, illetve a jogi személy cégneve vagy megnevezése, a természetes személy állandó lakhelyének címe, illetve a jogi személy székhelyének címe (számlázási címe), az áru kézbesítési címe, e-mail-címe, a telefonszáma, KSH-szám és adószám, regisztrált felhasználók esetén pedig a login és a jelszó is.
12.2.7. A személyes adatok átvitelére harmadik országokba (EU-n kívüli) vagy nemzetközi szervezetekhez nem kerül sor.
12.2.8. A személyes adatok beszerzése közvetlenül az érintett személytől történt (e-mailben, online űrlap segítségével vagy személyesen).
12.2.9. Az adatkezelő a személyes adatokat a cél teljesítése érdekében feltétlenül szükséges időszakban kezeli, de legtovább a megszerzésüktől számított 5 évig.
12.2.10. Az adatkezelő a személyes adatok feldolgozása során nem alkalmaz profilkészítést, sem más hasonló, automatizált egyedi döntésen alapuló eljárást.
12.2.11. Az érintett személynek jogában áll kérni az adatkezelőtől a vele kapcsolatban kezelt személyes adatokhoz való hozzáférést, jogosult a személyes adatok kijavítására, a személyes adatok törlésére vagy a személyes adatok kezelésének korlátozására, jogában áll kifogást emelni a személyes adatai kezelése ellen, jogosult az automatizált egyedi döntés érvénytelenítésére, beleértve a profilkészítést is, jogában áll a személyes adatait átvinni, továbbá jogában áll, hogy eljárás megindítására vonatkozó indítvány nyújtson be a felügyeleti szervnek. Abban az esetben, ha az adatkezelő a személyes adatokat az érintett személy jóváhagyásával dolgozza fel, úgy az érintett személynek jogában áll, hogy a személyes adatok kezelésére vonatkozó hozzájárulását bármikor visszavonja. A hozzájárulás visszavonása nem befolyásolja a személyes adatoknak a visszavonást megelőzően adott hozzájáruláson alapuló kezelésének törvényességét. Az érintett személy a jogait az jurickova@lestn.sk címre küldött e-mailben érvényesítheti, vagy az üzemeltető címére küldött írásos beadvány útján.
12.3. A Smart-Green.hu. ezúton tájékoztatja ügyfeleit, hogy érdekelt szolgáltatásainak folyamatos fejlesztésében és a vásárlói elégedettség növelésében. A fenti cél teljesítésével összefüggésben kezeljük az Ön által megadott személyes adatokat (keresztnév, vezetéknév, e-mail cím, telefonszám, tranzakció dátuma, rendelés azonosítója és a vásárolt termékekre vonatkozó információk.). A személyes adatok feldolgozásának oka az ügyfeleink elégedettségének és szolgáltatásaink minőségének javításához fűződő jogos érdek. E cél elérése érdekében a termékeink megvásárlása után egy elégedettségi kérdőívet küldünk Önnek az Ön címére. Az elégedettségi kérdőívek kiértékelése céljából együttműködünk partnereinkkel, a „spolehliverecenze.cz“ webportál üzemeltetőjével és az eKomi Holding GmbH-val, akiknek a fent említett személyes adatokat e célból továbbítjuk. Ha Ön nem ért egyet az elégedettségi kérdőív elküldésével és személyes adatainak a fent említett vállalatoknak történő továbbításával, akkor joga van tiltakozni személyes adatai ilyen jellegű feldolgozása ellen, akár a shop@smart-green.hu e-mail címen, akár az elégedettségi kérdőívben meghatározott eljárás szerint.
13. Fogyasztónak nem minősülő Vevők részére
13.1. Az ÁSZF ezen pontja és az abban foglalt rendelkezések csak a Fogyasztónak nem minősülő Vevőkre vonatkoznak.
13.2. Az Eladó a megkötésétől számított 14 napon elállhat a Fogyasztónak nem minősülő Vevővel kötött Adásvételi Szerződéstől. Ebben az esetben az Adásvételi Szerződéstől történő elállás
indokolási kötelezettség nélkül történik, és a Fogyasztónak nem minősülő Vevő az elállásból eredően semmilyen igényt nem támaszthat az Eladóval szemben.
13.3. Fogyasztónak nem minősülő Vevő esetében az Eladó jogosult a rendelkezésre álló fizetési módokat korlátozni, beleértve a teljes vagy részleges előre-fizetésre vonatkozó feltételt, tekintet nélkül az Vevő által választott fizetési módra és az Adásvételi Szerződés megkötésére.
13.4. Amikor az Eladó a fuvarozónak átadja Terméket, a Termékhez kapcsolódó előnyök és terhek, valamint a termék véletlen elvesztésének vagy károsodásának kockázata átszáll a Fogyasztónak nem minősülő Vevőre. Ebben az esetben a Termék szállításra való átvételétől a Vevő részére történő átadásáig terjedő időben az Eladó nem vállal felelősséget a termék elvesztéséért, meghibásodásáért vagy károsodásáért, továbbá a csomag szállítási késedelme esetén.
13.5. Az Eladó és a Fogyasztónak nem minősülő Vevő között felmerülő viták az Eladó székhelyének joghatósága alá tartoznak.
13.6. Fogyasztónak nem minősülői Vevők esetében az Eladó az általánosan alkalmazandó jogszabályok alapján bármikor módosíthatja a Szabályzatot.
14. Záró rendelkezések
14.1. Jelen általános üzleti feltételeknek az elektronikus áruház internetes oldalán, az elektronikus megrendelés elküldése napján publikált szövege a hatályos változat, kivételt képez, ha erről a két szerződő fél kifejezetten másként állapodott meg.
14.2. A szerződő felek megállapodtak, hogy az elektronikus formában történő kommunikációt, főleg az elektronikus posta útján történő kommunikációt illetően teljes mértékben elismerik, hogy az mindkét szerződő fél számára érvényes és kötelező. Abban az esetben, ha az adásvételi szerződést írásban kötötték, annak bármilyen módosítása csakis írásos formában lehetséges.
14.3. A adásvételi szerződést a Magyarország jogrendje szabályozza.
14.4. A vevő a megrendelés elküldésével igazolja, hogy a szerződési feltételeket megismerte, és azokkal egyetért, továbbá hogy tudatában van azon ténynek, hogy az üzleti feltételek a közötte és az eladó között megkötött adásvételi szerződés elválaszthatatlan részét képezik.
14.5. Jelen Általános Szerződési Feltételek az eladó internetes oldalán történő publikálása napján lép érvénybe és válik hatályossá, továbbá hatályon kívül helyezi az ÁSZF előző változatát. Az eladó fenntartja magának a jogot a feltüntetett általános üzleti feltételek módosítására, miközben a jelen általános üzleti feltételek módosításával kapcsolatos értesítési kötelezettsége azáltal teljesül, hogy a módosításokat megjelenteti az eladó elektronikus áruházának internetes oldalán.
Ha az ország más részeiből szeretne árukat fuvaroztatni vagy vásárolni, kérjük, adja meg az irányítószámot vagy a várost a termékek és árak frissítéséhez
Hová szeretné szállítani?
Ha házhozszállítást szeretne, jelezze felénk és mi automatikusan újraszámoljuk az árakat az Önnel meg adott hely alapján.
Írja meg nekünk irányítószámát
Adja meg irányítószámát a pontos árkalkulációhoz és a termék elérhetőségéhez e-shopunkban.
Köszönjük, hogy környezetkímélő tüzelőanyaggal fűt és hozzájárul a környezet megóvásához!